Responsive Advertisement

İngilizce Otel Rezervasyon Diyalogları

ingilizce rezervasyon diyalogları

 Yabancı bir ülkeye seyahat etmeden önce konaklama organizasyonunuzu, kimseden yardım almadan yapmak için yurtdışında kullanabileceğiniz en yaygın ve işinize yarayacak otel rezervasyon diyolaglarını sizler için derledik.

Otellerde rezarvasyon yaparken kullanabileceğiniz en yaygın İngilizce cümlelerin yanı sıra, otelcilikte sıklıkla kullanılan terimlerin de İngilizcesine bu yazımızda değiniyor olacağız

İngilizce Otel Rezervasyonu Nasıl Yapılır?

How to book a hotel room? ile ilgili detaylı bilgiye geçmeden önce, otel rezervasyonunuzu internet üzerinden değil de, telefonla ya da doğrudan otel ile yapacaksınız, nasıl bir yol ya da prosedür izlemeniz gerektiğine dair teknikler ve bazı ipuçlarının bulunduğu otel rezervasyonu nasıl yapılır adlı Türkçe yazıya bir göz atmanızı tavsiye ediyoruz.

İngilizce diyaloglara geçecek olursa da en yaygın olanlardan şunlarla başlayabiliriz?

Otele adımınızı atıp da resepsiyon masasındak görevli resepsiyoniste yönlenip yönlenmez, oda ayırtma işlemi ile ilgili aranızda şu şekilde bir İngilizce diyalog geçmesi çok olası;

  • Desk Clerk: Good afternoon, Mr. ... or Mrs. ...May I help you?

Resepsiyonist: İyi günler beyefendi /hanfendi. Yardımcı olabilir miyim?

 

  • Customer: Yes, my name is Ayşe Durmaz. I would like to make a reservation for two people. / I would like to book a room for two people.

Müşteri (Siz): Evet. Benim adım Ayşe Durmaz. İki kişi için rezervasyon yaptırmak istiyoruz / oda ayrıtmak istiyoruz.

  • Desk Clerk: Of course. But first I need to check the availability. For how long do you plan to stay?

Resepsiyonist: Tabi ki. Ancak öncelikli olarak müsaitlik durumunu kontrol etmem gerekiyor. Ne kadar süre kalmayı düşünüyorsunuz?

 

  • Customer: For 3 nights please if possible.
müşteri: Mümkünse 3 gece lütfen.
  • Desk Clerk: No problem. You said for two people right? Would you like to have a double room with a king size bed or a twin room with seperate beds?
Resepsiyonist: Tabi ki. İki kişi demiştiniz değil mi? Büyük boy çift kişilik yataklı oda mı yoksa iki ayrı yataklı oda mı tercih edersiniz?
  • Customer: A twin room please. We are friends. We are not a couple.
Müşteri: İki ayrı yataklı lütfen. Biz sadece arkadaşız. Çift değiliz.
  • Desk Clerk: Ok. Perfect. I have an available room for you. 
Tamam. Şahane. Sizin için uygun bir oda var.
  • Customer: Thank you. How much is the price per night?
Teşekkürler. Gecelik fiyatı öğrenebilir miyim?
  • Desk Clerk: It depends on meal plan. If you want a B&B based accommodation, it is 200 liras per night per room but if you prefer H&B based accommodation, it is 260 liras per night per room.
Resepsiyonist: Dahil olacak öğün planına göre fiyatlar değişkenlik gösteriyor. Oda kahvaltı mı isterseniz gecelik oda başı fiyat 200 TL,  yarım pansiyon tercih ederseniz 260 TL.
 
 
  • Customer: Thank you but can you explain what do these terms stand for?

Müşteri:Bu terimlerin tam olarak manası nedir açıklayabilir misiniz?

  • Desk Clerk: Of Course. B&B means bed and breakfast- only breakfast and room accommodation is included in the price. H&B means Half Board which stands for Breakfast and Dinner is included.

Resepsiyonist: Tabi ki. Oda kahvaltı demek; sadece konaklama ve kahvaltı dahil demek. Yarım pansiyonda ise kahvaltıya ek akşam yemeği de dahil.

  • Customer: Oh I see. We will go for Half Board then.. We dont want to wander around and look for a place to eat.

Müşteri: Ah anladım. O zaman bizimkisi yarım pansiyon olsun. Etrafta dolanıp durup yemek yiyecek restaurant aramak istemiyoruz.

  • Desk Clerk: Thank you. Can you please pass me your ID cards or passport? I need to make an official reservation.

Resepsiyonist: Teşekkürler. Lütfen kimlik kartlarınızı ya da pasaportlarınızı alabilir miyim? Resmi kaydınızı yapmam gerekiyor.

  • Customer:Of course. Here you are.

Müşteri: Tabi buyrun.

  • Desk Clerk: Thank you. Will you pay by credit card or cash?

Resepsiyonist: Teşekkürler. Kredi kartı ile mi ödeme yapacaksınız yoksa nakit mi?

  • Customer: Do you accept AMEX?
Müşteri: American Express kartı kabul ediyor musunuz?
  •  Desk Clerk: Unfortunately only Visa y Master Cards sir.
Resepsiyonist: Maalesef sadece Visa o Master kart ile ödeme yapabilirsiniz.
  • Customer: Ok. No problem. We will pay with VISA then..
Tamam. Sorun değil. Visa ile ödeyeceğiz öyleyse.


Rezervasyonunuzu tamamladıktan sonra, resepsiyonist size odanızı göstermek ve bagajlarınızın taşınması konusunda yardımcı olmak için görevli bellboyu çağırarak, sizi odanıza yönlendirecektir.

 


 

Otel Konaklaması Sırasında İhtiyaç Duyabileceğiniz İngilizce Terimler

Dilbilgisi kurallarına uygun bir cümle kuramasanız bile, yurtdışı seyahatinizdeki konaklamanız sırasında, herhangi bir problemeniz olduğunda, derdinizi kelimeleri ve önemli otelcilik terimlerinin İngilizcesini bilerek, bu terimleri olumlu, olumsuz kelimelerle, want, don't want gibi istiyorum, istemiyorum, need - ihtiyacım var - v.b. yardımcı fiillerle ve bu gibi kalıplarla kombine ederek, en azından derdinizi anlatabilir ve sorununuzu anlık olarak çözebilirsiniz.

  • accommodation – konaklama
  • adjoining rooms / family rooms – birbirine bağlı aile odaları
  • air conditioning – klima
  • Air conditioning is not working properly - klima düzgün çalışmıyor
  • heating system - ısıtma sistemi/kalorifer
  • heating system is not working - kalorifer çalışmıyor
  • baggage - luggage – valiz, bavul
  • bathroom - banyo
  • towel - havlu
  • soap - sabun
  • Bed and Breakfast – oda kahvaltı
  • Half Board: Yarım pansiyon
  • Full board - Tam pansiyon
  • bellboy – görevli
  • bill – hesap
  • blankets – battaniye
  • sheets - çarşaflar
  • to book - reservasyon yaptırmak, ayırtmak
  • available room - müsait oda 
  • car park - otopark
  • chambermaid – oda temizlik görevlisi
  • check-in – otel odasına giriş
  • check-out – otel odasından çıkış
  • complaint – rşikayet
  • breakfast - kahvaltı
  • lunch - öğle yemeği
  • dinner - akşam yemeği
  • a la carte restaurant - a la carte restaurant
  • deposit box - kasa 
  • double bed – çift kişilik yatak 
  • double room – çift kişilik oda 
  • elevator / lift – asansör 
  • front desk, reception – Recepsiyon 
  • hair dryer – saç kurutma makinesi 
  • hot water – sıcak su 
  • wake up service - uyandırma servisi
  • room service - oda servisi

 



Yorum Gönder

0 Yorumlar