Responsive Advertisement

Tanisma Diyaloglari

ingilizce tanışma diyalogları


Tanışma Diyalogları:
-Hello, What is your name? -Merhaba, Adın nedir?
-My name is Ahmet.    -Benim adım Ahmet
 ya da
-I am Ahmet. -Ben Ahmet.
-Where are you from, Ahmet? -Nerelisin Ahmet?
-I am from Mersin. -Mersin'liyim.
-Nice to meet you. -Tanıştığımıza memnum oldum.


 Selamlaşma Diyalogları:
-Good afternoon, my name is Ahmet. -İyi akşamlar, benim ismim Ahmet.
-Hello, Ahmet. How are you?                    -Merhaba, Ahmet. Nasılsın?
-I am fine thanks, and you?                       -İyiyim teşekkür ederim, ya siz?
-I am fine too. Have a nice day!                -Ben de iyiyim. İyi günler.



Örnek Tanışma Diyalogları


Getting Acquainted – Tanışma
Hakan: Berk,I’d like you to meet Mehmet. [Berk, sizi Mehmet ile tanıştırmak istiyorum.]
Berk Gold-Mehmet Yilmaz. [Berk Gold-Mehmet Yilmaz]
Berk: How do you do? [Merhaba]
Mehmet: Hello.It’s a pleasure to meet you. [Merhaba. Memnun oldum.]
Hakan: Mehmet is a friend of Osman’s. He arrived in Hatay a couple of weeks ago. [Mehmet Osman'ın arkadaşıdır. O Hatay'a bir kaç hafta önce geldi.]
Berk: Oh,where are you from? [Nerelisiniz?]
Mehmet: I’m from Antalya. [Antalyaliyim.]
Berk: Antalya,Turkey? Are you an immigrant or are you just visiting relatives? [Göçmen misiniz, veya akraba ziyaretine mi geldiniz?]
Mehmet: I’m going to stay for good. It took me eight years to get my exit visa. [Buraya yerleşmeye geldim. Çıkış vizesini almam 8 yıl sürdü.]
Hakan: Excuse me.There are the Millers. I must say hello to them. [Affedersiniz Miller'ler geldiler. Onlara merhaba demeliyim.]

Berk: How do you like Turkey? [Türkiye'yi sevdiniz mi?]
M: I like it very much here.But for the time being,I’ve a lot of problems. [Ben burayı çok beğeniyorum. Ama şimdilik çok sayıda sorunum var.]
B: Have you come with your family? [Buraya ailenizle mi geldiniz?]
M: Yes,I have.With my wife and my son. [Evet. karım ve oğlumla geldim.]
B: What are your most urgent problems? [Öncelikli sorununuz nedir?]
M: First of all.I’ve to get a job. [Herşeyden önce bir iş bulmalıyım.]
B: What’s your occupation? [Mesleğiniz nedir?]
M: I’m computer engineer.My wife is a draftsperson. [Ben bilgisayar mühendisiyim. Karım teknik ressamdır.]
B: Maybe I can help you to find a job. I’m with an employment agency. Here is my card. Call me on Tuesday morning if it’s convenient for you. [Belki size iş bulma konusunda yardımcı olabilirim. İnsan kaynakları ajansında çalışıyorum. İşte kartvizitim. Sizin için uygunsa salı sabahı beni arayın. ]
M: What’s the best time to call you? [Sizin aramam için en uygun saat kaçtır?]
B: After 10 A.M. [Sabah 10 dan sonra.]
M: Thank you so much.I will certainly call you. [Çok teşekkürler. Sizi mutlaka arayacağım.]
B: Your English sounds fine. [Çok iyi İngilizce konuşuyorsunuz.]
M: Turkish usually say that.They are just polite. [Türkler genellikle böyle söylerler. Onlar sadece çok kibarlar.]
B: We want to encourage you. You explain things pretty well. You are going to make it – no doubt. [Sizi sadece desteklemek istiyoruz. Düşüncelerinizi iyi ifade ediyorsunuz. Şüphesiz, istediğinizi elde edeceksiniz.]
M: Thank you. You are very kind. [Teşekkürler. Çok naziksiniz.]
B: It’s getting late. I guess you don’t have a car yet.I’d be glad to give you a ride. [Geç oldu. Henüz arabanız olmadığını düşünüyorum. Sizi gideceğiniz yere bırakabilirim.]
M: I’d appreciate it very much. [Çok minnettarım]
Useful Expressions - Yararlı İfadeler (tanışma kelimeleri)
………………………………………………………………………………………………..
with pleasure [zevkle]
I fully agree [tamamen katılıyorum]
I hope we’ll meet again [sizi tekrar göreceğimi umuyorum]
what a pity [üzgünüm]
whenever you like [ne zaman isterseniz]
would you be so kind [rica etsem]
just a minute [bir dakika]
just a moment [bir dakika]
nice meeting you [tanıştığımıza memnun oldum]




Aşağıdaki listede birtakım Selamlaşma, hal hatır sorma ve vedalaşma sözcüklerini paylaşacağım.


Hello! (Merhaba)
Hi! (Selam)
Hey! (Hey!)
Hi there! (Merhaba)
Hello there! (Merhaba)
Good morning! (Günaydın)
Good afternoon! (Tünaydın)
Good evening! (İyi akşamlar)
Good night! (İyi geceler)

HOW ARE YOU?
How are you? (Nasılsın?)
How are you doing? (Nasılsın?)
How is it going? (Nasıl gidiyor?)
How are things? (Durumlar nasıl?)
What's new? (Ne haber?)
What's up? (Ne var ne yok?)
What's going on? (Neler yapıyorsun?)
Where have you been? (Nerelerdesin?)
Where have you been hiding yourself? (Nerelerde gizleniyordun?)
Are you doing OK? (İyi misin?)
How are you feeling? (Kendini nasıl hissediyorsun?)
How's the world treating you? (Hayatla aran nasıl?)
How's business? (İşler nasıl?)
What's happening? (Hayatında ne olup bitiyor?)
How's everything (Vaziyet nasıl?)

I'M FINE
Thanks I am fine (Sağol iyiyim)
Fine (İyiyim)
Great! (Harika)
All right (Fena değil)
I am OK (İyiyim)
Cool! (Bomba gibiyim)
I am cool! (Harikayım)
Could be better (Daha iyi olabilirdi)
Not bad (Fena değil)
So so (Eh şöyle böyle)
Not so great (O kadar da iyi değil)
Not so hot (Pek iyi sayılmaz)
I've been better (Daha iyiydim)
I've running around (Koşturup duruyoruz)
Keeping busy (Uğraşıp duruyoruz)
No complaints (Bir şikayetim yok Allaha şükür)
Same as usual (Her zamanki gibi)
I've seen better days (Daha iyi günlerimiz de oldu)
I'm snowed under (Çok yoğunum)
Not a moment to spare (Boşa harcayacak bir dakikam yok)
No time to breathe (Nefes almaya vaktim yok)
There aren't enough hours in a day (Yirmidört saat yetmiyor)

GOOD-BYE
Good-bye (Allahaısmarladık)
Good day (İyi günler)
Good evening (İyi akşamlar)
Good night (İyi geceler)
Good-bye until later (Bir dahaki sefere kadar hoşçakal)
See you (Görüşürüz)
See you soon (Yakında görüşürüz)
See you later (Sonra görüşürüz)
I'll see you real soon (Çok yakında görüşürüz)
I'll catch you later (Seninle sonra görüşürüz)
See you tomorrow (Yakın görüşürüz)
See you next time (Bir dahaki sefere görüşürüz)
Let's get in touch (Görüşelim)
It was good to see you (Seni görmek güzeldi)
Don't forget to call (Aramayı unutma)
Let's write (Yazışalım)
I'll be in tocuh (Temas halinde olacağım)



Yukarıdaki cümlelerden yola çıkarak şimdi aşağıda yazacağım diyaloğu anlayabileceksiniz.
Şimdi örnek diyaloğumuza geçelim.
-Good night, Ahmet. I am Hasan.
-Nice to meet you Hasan. Where are you from?
-I am from Kayseri.
-See you later.
-Goodbye.


İki kişinin tanışmasına şahit olduk. Şimdi ise ikiden fazla kişinin diyaloğuna dair örnekler vereceğiz. İşin içine 3. şahıslar girince bakalım durumlar nasıl olacak. Örneğin sizin yanınızdaki arkadaşınızı tanıtmak istiyorsunuz.

Örneklerle açıklayalım;

-Hi, I am Ahmet. -Merhaba. Ben Ahmet.
This is Okan. He is my friend.

Bu Okan. O benim arkadaşımdır.
-Hello Ahmet. Hi Okan. Nice to meet you.  -Merhaba Ahmet, Merhaba Okan. Tanıştığımıza memnun oldum


İngilizce konuştuğumuzda yanımızda bulunan birşeyden veya yanımızdaki bir insandan bahsediyorsak "this is" kalıbını kullanırız.


Kırmızı renkte yazılı sözcükte Okan'ın ismini yazmadan "he is" şeklinde ondan bahsettik. "O", bir kişi zamiridir. İsmin yerini tutuyor. İngilizce derslerimizde kişi zamirleri personal pronouns olarak ayrıca anlatılmıştır.

İngilizce tanışma diyaloğu videosu .

Yorum Gönder

0 Yorumlar