Responsive Advertisement

TO BE ( AM / IS / ARE )

TO BE ( AM / IS / ARE )


I ---------------------> am Kısaltılışı: I'm
he / she / it -----------> is  Kısaltılışı: It's 
we  / you / they ------> are Kısaltılışı: We're

To be fiili, İngilizce'nin yardımcı fiili ve ek fiilidir.

Özneyi bir sıfat ve ya isim ile nitelerken "am / is / are" ek fiillerinden birini kullanmamız gerekir. Bu şekildeki bir kullanımda "-dır / -dir" anlamındadır.

Örnek:

I am a student.  / Ben bir öğrenciyim.
She is beautiful. / O güzeldir.
You are funny.  / Sen komiksin.


Yardımcı fiil olarak kullanıldığı zaman ise;

I am studying.                          / Ben çalışıyorum.
She is doing her homeworks.   / O ödevini yapıyor.
We are going to the cinema.    / Biz sinemaya gidiyoruz.

Olumlu Cümlede Kullanılışı:

I am a student.      / I'm a student.
She is a student.    / She's a student.
You are a student. / You're a student.

Olumsuz Cümlede Kullanılışı:

I am not a student.       / I'm not a student.
She is not a student.    / She isn't a student.
You are not a student. / You aren't a student.

Soru Cümlesinde Kullanılışı: 

Am I a student?        / Am I not a student?
Is she a student?       / Is she not a student?
Are you a student?   / Are you not a student?

Yorum Gönder

0 Yorumlar